top of page

Scratch Proje Örneği 5 - Scratch Kedisi İş Başında


Bu projemizde Scratch programında kedi ve diğer kuklaların diyaloglarını tasarlayacağız.








Adım -1 : Programımızı açalım.










Adım -2 : Kuklalarımızı ekleyelim. Bu projede 4 kukla ve 2 dekor kullanacağız.











Adım -3 Kedimizin kodlarını yazalım.


Scratch kedimiz belirlediğimiz konumda ortaya çıkarak diğer kuklalara kaybolduk diyerek animasyona başlayacak. Ayrıca arkadaşlar dediğinde habersal komutlarıyla diğer kuklaların cevap vermesini sağlayacak. Kodları inceleyiniz.











Adım -4 Piconun kodlarını yazalım.


Pico tıklandığında belirlediğimiz konumda görünecek ve pico haberi geldiğinde ne diyecek. Daha sonra gittik haberi geldiğinde gizlenecek. Kodları inceleyiniz.










Adım -5 Nanonun kodlarını yazalım.


Nano tıklandığında belirlediğimiz konumda ne diyecek. Nerede haberi geldiğinde belirlediğimiz diyaloğu belirleyerek gittik habersal komutunu devreye sokacak. Böylece dekorumuz değişecek.











Adım -6 Teranın kodlarını yazalım.


Nano tıklandığında belirlediğimiz konumda ne diyecek. Gittik haberi gelince gizlenecek.











Adım -7 Dekorumuzun kodlarını yazalım.


Dekor kodlarımızda moon dekorundan ev habersal komutu verildiğinde ikinci dekorumuza geçecek.










Projemiz tamamlandı. Aşağıdan inceleyebilirsiniz.




Comments


bottom of page