top of page

Scratch Proje Örneği 3 - Balon Oyunu Versiyon 1

Bu projemizde Scratch programında balon oyunu versiyon 1'i tasarlayacağız.







Adım -1 : Programımızı açalım.











Adım -2 : Kuklalarımızı ekleyelim. Bu projede kukla olarak 3 adet balon kullanacağız.











Adım -3 : Mor Balon Kodları



Mor balonun blok kodlarını inceleyiniz. Oyunu başlatmak için "Tıklanınca" mor balonumuzun ekranın en alt sınırında belirmesini sağlamak için düşey koordinatını y=-280 olarak ayarladık. Düşey koordinatını "3" birim artıracağı kodu "sürekli tekrarla" nın içine aldık. Böylelikle düşey doğrultuda ekranın üst sınırına doğru hareket edecek. Düşey koordinatı "y konumu" 195'ten büyük olduğunda ise kaybolacak, hemen ardından oyuna başladığı koordinata dönüp hareketine devam edecek.









Adım -4 : Sarı Balon Kodları


Mor Balonun kodlarına ek olarak; Sarı balonun yatay doğrultuda rastgele bir noktadan belirmesini sağladık. "x" değeri için -220 ile 210 arasından rastgele bir sayı belirledik.











Adım -5 Mavi Balon Kodları


Sarı Balonun kodlarına ek olarak da; Mavi balona bir olay (Bu Kukla Tıklanınca) ekledik. Mavi balonun üzerine tıklanıldığında patlama sesi (Pop) çıkarıp kayboluyor (gizlen). Sonrasında ise yeniden hareketine başlıyor.











Projemiz tamamlandı. Aşağıdan inceleyebilirsiniz.




Comments


bottom of page