Bu projemizde Scratch programında balon oyunu versiyon 2'yi tasarlayacağız. Bir önceki projede balon oyununda yaptığımız işlemleri tekrarlayalım. Üzerine farklı işlemler ekleyerek oyunumuzu geliştirelim.
Adım -1 : Programımızı açalım.
Adım -2 : Dekorumuzu ve kuklalarımızı ekleyelim. Bu projede iki dekor, üç balon, bir bir tıkla kuklası kullanacağız.
Adım -3 : Şimdi sahnede iki tane değişken oluşturalım, bunun için veri kısmına tıklıyoruz. Daha sonra aşağıdaki işlemleri yapıyoruz.
1- Belirlenen Sürenin Sonunda Oyunu Sonlandıracak "Süre": Oyuna "Tıklanınca" "süre" değişkeninin başlangıç değerini "60" olarak belirleyelim. Değişkenin değerini 1 saniye aralıklarla 1 azalttığımızda, 60'tan 0'a geri sayım elde etmiş oluruz. Bu da oyuna 1 dakikalık oyun süresi eklemiş olmamız anlamına gelir. "süre=0" olduğunda ise "OyunBitti haberi salmamız gerekir. Bu haberi alan balonlar gizlenecek, sahne ise ikinci kılığına geçecektir. Sahnenin ikinci kılığı oyuncuya "Oyununuz Sona Ermiştir" bilgisini vermemizi sağlar. Sahnedeki kodları inceleyiniz.
Yukarıdaki değişkenleri ilerdeki kodlarımızda kullanacağız.
Adım -4 : Dekorumuzun kodlarını yazalım.
Birinci satırda ilk olarak yeşil bayrağa tıklandığında başla haberini salıyor. İkinci satırda ise başla haberi geldiğinde mavi gökyüzü dekoruna geçiyor ve puan 0 dan süre 60'tan başlıyor. Daha sonra devamlı her bir saniyede süreyi 1 azaltıyor eğer komutu kullanılarak süre 0 olduğunda oyun bitiyor. Oyun bitti haberi gelince ise diğer dekora geçiliyor. Diğer dekor ise dekor 1 olarak adlandırılıyor. Bunu programın başında hazırlamıştık.
Dekor 2 aşağıdadır.
Adım -5 : Balonlarımızın kodlarını yazıyoruz.
Mor balon:
Mor balonun blok kodlarını inceleyiniz. Oyunu başlatmak için "Tıklanınca" mor balonumuzun ekranın en alt sınırında belirmesini sağlamak için düşey koordinatını y=-280 olarak ayarladık. Düşey koordinatını "3" birim artıracağı kodu "sürekli tekrarla" nın içine aldık. Böylelikle düşey doğrultuda ekranın üst sınırına doğru hareket edecek. Düşey koordinatı "y konumu" 195'ten büyük olduğunda ise kaybolacak, hemen ardından oyuna başladığı koordinata dönüp hareketine devam edecek.
Sarı balon:
Mor Balonun kodlarına ek olarak; Sarı balonun yatay doğrultuda rastgele bir noktadan belirmesini sağladık. "x" değeri için -220 ile 210 arasından rastgele bir sayı belirledik.
Mavi balon:
Sarı Balonun kodlarına ek olarak da; Mavi balona bir olay (Bu Kukla Tıklanınca) ekledik. Mavi balonun üzerine tıklanıldığında patlama sesi (Pop) çıkarıp kayboluyor (gizlen). Sonrasında ise yeniden hareketine başlıyor.
Comments