top of page

Scratch Proje Örneği 2 - Uçan Papağan Animasyonu



Bu projemizde bir papağanın devamlı ekranda uçmasını sağlayacağız.








Adım -1 : Programımızı açalım.











Adım -2 : Dekorumuzu ve kuklalarımızı ekleyelim. Bu projede bir papağan, bir bulut ve güneşe benzediği için bir top yani ball kullanacağız.










Adım - 3 : Gelelim kodlarımızı oluşturmaya. Bulut ve güneşin sabit kalmasını istiyoruz o nedenle onlara kod yazmayacağız. Papağanın uçmasını istiyoruz. Uçması için kısa aralıklarla kılık değiştirmesi gerekiyor. Böylece kanatlar çırpılıyormuş görüntüsü oluşacak. Aşağıdaki kodları inceleyelim.










Adım - 4 : Yukarıdaki kodlarla kanatlar çırpılıyormuş görüntüsü oluşturduk. Şimdi ise kanat çırparken aynı zamanda ilerlemesini sağlamalıyız. Ayrıca ilerlediğinden sahneden çıkmaması için kenara geldiğinde sek komutunu kullanıyoruz.










Adım - 5 : Bu adımda papağanımıza ses ekliyoruz. Belirleyeceğimiz aralıklarla devamlı ötmesini sağlıyoruz.








Özet olarak papağanımızı sahnede hareket ettirirken toplamda aşağıdaki kodları kullandık. Diğer kuklalar hareket etmeyeceği için kod yazmadık.



Olaylar kategorisindeki tıklanınca komutu animasyonu başlatmak için kullanılıyor. Kontrol komutlarından olan sürekli tekrarla komutu papağanın davranışlarının sürekli tekrarlanmasını sağlıyor. Görünüm komutlarında bulunan parrot-a parrot-b kılığına geç komutu papağanın kanat çırpıyor görüntüsü almasını sağlıyor. Hareket komutları ve ses komutları ile projemizi tamamlıyoruz.








Animasyonumuzu inceleyelim.




Comments


bottom of page