Geçen hafta Google Blockly Müzik Oyununun görevlerini çözümlerken ne olduğunu hatırlıyoruz. Ayrıca code.org sitesinde Dans partisi görevini yapmıştık.
Bu hafta ise yazacağımız kodlarla şekiller oluşturacağız ve bu şekilleri hareket ettireceğiz. Böylelikle basit animasyonlar oluşturmaya çalışacağız. Bunun için Google Blockly Film Oyunu ve code.org Aktör görevini yapacağız. Bu görevleri yapabilmek için bilgisayara bu şekilleri nasıl çizeceğini tarif etmemiz çok önemli. Bunun için görevlerimize geçmeden önce görevlerimizde kullanacağımız koordinat sistemini öğrenelim.
Koordinat sistemi
Koordinat sistemi matematikte ve geometride herhangi bir alandaki bir nokta veya başka bir geometrik şeklin konumunu tam olarak belirlemek için kullanılan bir sistemdir. Aşağıdaki örnek bir koordinat sistemi yer almaktadır. X ve Y olmak üzere iki düz çizgiden oluşur. Dikkat ederseniz bu çizgiler eşit aralıkla bölünmüş ve harflendirilmiş. Aynı zamanda Y çizgisinde sayılar aşağı doğru azalıp eksiye iniyor. X çizgisinde de sayılar sola doğru azalıyor. Bu sistemi biz de bu haftaki etkinlerimizde şekilleri oluştururken kullanacağız. Şimdi bir örnekle anlayalım.
Koordinat sistemi örnek:
Örneğin kareli defterin bir sayfasına kırmızı bir nokta koyduk. Bu nokta aşağıdaki iki şekilde kırmızıyla işaretlenmiş olarak gösteriliyor. Bu noktaların konumunu belirlemek istiyoruz. Birinci şekilde koordinat sistemi yok, ikinci şekilde koordinat sistemi var. Birinci şekilde kırmızı noktanın konumunu anlatırken sayfanın sağ üst köşesine yakın diyebiliriz. Fakat tam olarak yerini belirlememiz zor. Sağda ise X ve Y çizgileri üzerindeki sayılar yardımıyla bu bilgiyi verebiliriz.
Resmi dikkatle incelediğimizde kırmızı nokta X çizgisi üzerinde 20 değerinde duruyor. Y çizgisi üzerinde de 15 değeri üzerinde duruyor. O zaman kırmızı noktanın konumuna X:20 Y:15 diyebiliriz. İşte koordinat sisteminin mantığı budur. Birçok yerde kullanılır. Örneğin bina yapımında ölçümler yapılırken hatayı en aza indirmek için kullanılır.
Kodlama yaparken koordinat sistemi ne işe yarar?
Örneğin aşağıdaki kırmızı noktanın konumunu Y çizgisinde +10 hareket ettirmek demek kırmızı noktayı yukarı doğru çıkarmak demektir. Aynı şekilde Y çizgisinde -10 hareket ettirmek demek kırmızı noktayı aşağı şekilde göndermek demektir. Aynı şekilde X çizgisinde +10 kırmızı noktayı sağa götürür. -10 kırmızı noktayı sola götürür. Biz de bu yıl ve gelecek yıl koordinat sistemlerini kodlama yaparken kullanacağız. Bunları uygulamalar üzerinde daha kolay anlayacağız. Şimdi bu haftanın görevlerine geçelim.
Bu haftanın görevleri:
Blockly Oyunlar içerisinde yer alan “Film” bölümünde, çeşitli geometrik şekilleri, istenildiği biçimde çizecek daha sonra ise bu şekilleri hareket ettireceğiz. Code.org sitesinde Aktör görevinde ise yazdığımız kodlarla benzer şekiller çizdireceğiz.
Film Oyunu Amaç:
Film oyununda amaç verilen görevlere uygun şekilde kodlar oluşturup sahnede istenen şekillerin oluşturulmasını sağlamaktır. Seviyeler ilerledikçe farklı kodlarla tanışacaksınız.
Google Blockly - Film Oyunu Oyna
Code.org
Film oyununu tamamladık. Şekilleri oluşturma ile ilgili bilgi sahibi olduk. Şimdi code.org sitesinden bir etkinlik yaparak devam edeceğiz. Aşağıdan bu haftanın code.org görevini görelim.
Code.org - Bu haftanın etkinliği
Bu hafta Code.org 'da 17. görevimize başlayacağız. Öncelikle sizler için hazırladığım aşağıdaki bağlantıdan görevinize ulaşıyorsunuz. Daha sonra kullanıcı adınızı girerek sizin için özel olarak hazırlanmış görevi geçeceksiniz.
Bu haftanın görevi : Aktör - Şekil çizdirme
1.) https://studio.code.org/sections/ZHBLTW 'e gidin ve 6 karakterli sınıf kodunuzu girin: ZHBLTW
2.) Adınızı belirleyin: egitimdebilisim
3.) Gizli resminizi seçin:
4.) Giriş yap butonuna tıklayın.
Giriş yapamayanlar için yardım videosu:
Telefon veya tabletten girenler için uyarı:
Telefon veya tabletle girenler için soldaki gibi bir uyarı çıkabilir. Bu ekranı yan çevirin demektir. Eğer ekranı yan çevirdiğinizde de girmiyorsa telefonunuzun yan çevirme özelliği kapalıdır. Sağdaki resimde görünen butondan bu özelliği açmanız gerekir.
Comentarios