top of page

BTY 5.2.15 - Kaplumbağa Kadar Hızlıyım


Geçen hafta Google Blockly Kuş Oyununun görevlerini çözümlerken ne olduğunu hatırlıyoruz. Ayrıca code.org sitesinde Sanatçı görevini yapmıştık. Açıları ve yönergeleri nasıl kullanacağımızı öğrenmiştik. Bugün ise yine açıkları kullanacağımız farklı blok kodlarla devam edeceğiz. Google Blockly - Kaplumbağa oyununu ve code.org sanatçı 2 görevini yapacağız.


Görevlerimiz yönergelerle alakalı. Bu nedenle görevlere geçmeden önce yönergelerden bahsedeceğiz ve blok tabanlı programlama araçlarıyla yönergeler oluşturacağız. Yönergeyi geçmiş haftalarda adres tariflerinden hatırlamışsınızdır. Yönerge herhangi bir konuda tutulacak yoldur. Aşağıda basit bir yönerge örneğin verilmiştir, inceleyiniz.









Yönerge örneği:


Aşağıdaki yönergeyi defterinizin bir sayfasında uygulayınız. Ortaya çıkan şekli tartışınız.



1. adım - Kalemle boş bir sayfanın tam ortasına bir nokta koy.


2. adım - Ardından kalemi noktadan kaldırmadan sola doğru 60 derece açı ile 25 cm boyunda bir çizgi çiz.


3. adım - Ardından kaldığın yerden sağa doğru 60 derece açı ile 25 cm boyunda bir çizgi daha çiz.


4. adım - Şimdi yine kaldığın yerden sağa 60 derece açı ile ilk adımda oluşturduğun noktaya birleştir.











Yönerge adımlarının uygulanması


Yukarıda adımları verilen yönergeyi uyguladık. Aşağıdaki videoda bu adımların uygulandığını göreceksiniz. Ardından bu haftanın görevlerine geçelim.













Bu haftanın görevleri.


Yönergede uygulanan adımlar ortaya bir şeklin çıkmasını sağlıyor. İşte biz de bu hafta kodlama görevlerimizde oluşturduğumuz kodlarla şekil çizen programlar oluşturacağız. Bunun için bu hafta Google Blockly - Kaplumbağa Oyunu ve Code.org sitesinde Sanatçı 2 görevini yapacağız.


Bu haftanın görevleri

Aşağıdaki resimde solda kaplumbağa oyununu görüyorsunuz. Sağda ise code.org sitesinden Sanatçı 2 görevi var. Bu hafta ikisini de yapacağız. Önce Google Blockly - Kaplumbağa Oyunu ile başlayalım.














Google Blockly - Kaplumbağa Oyunu


Kaplumbağa oyununda amaç verilen görevlere uygun şekilde kodlar oluşturup sahnede istenen şekillerin oluşturulmasını sağlamaktır. Örneğin aşağıda birinci görevde bir kare çizilmesi isteniyor. Seviyeler ilerledikçe farklı kodlarla tanışacaksınız.













Kaplumbağa Oyunu Oyna












Code.org


Kaplumbağa oyununu tamamladık. Açılar ve şekiller ile ilgili bilgi sahibi olduk. Şimdi code.org sitesinden bir etkinlik yaparak devam edeceğiz. Aşağıdan bu haftanın code.org görevini görelim.












Code.org - Bu haftanın etkinliği


Bu hafta Code.org 'da 15. görevimize başlayacağız. Öncelikle sizler için hazırladığım aşağıdaki bağlantıdan görevinize ulaşıyorsunuz. Daha sonra kullanıcı adınızı girerek sizin için özel olarak hazırlanmış görevi geçeceksiniz.



Bu haftanın görevi : Sanatçı 2 - Şekil çizdirme


1.) https://studio.code.org/sections/NXPHCZ 'e gidin ve 6 karakterli sınıf kodunuzu girin: NXPHCZ


2.) Adınızı belirleyin: egitimdebilisim


3.) Gizli resminizi seçin:


4.) Giriş yap butonuna tıklayın.












Giriş yapamayanlar için yardım videosu:












Telefon veya tabletten girenler için uyarı:


Telefon veya tabletle girenler için soldaki gibi bir uyarı çıkabilir. Bu ekranı yan çevirin demektir. Eğer ekranı yan çevirdiğinizde de girmiyorsa telefonunuzun yan çevirme özelliği kapalıdır. Sağdaki resimde görünen butondan bu özelliği açmanız gerekir.





Comments


bottom of page