top of page

BTY 5.2.14 - Kuş Gibi Uçuyorum


Geçen haftalarda blok tabanlı oyunlar üzerinde blok tabanlı kodlama etkinliklerini görmüştük. Google Blockly ile Labirent Oyunu oynamıştık. Labirent oyununun seviyelerini geçmek için çeşitli kavramlar kullanarak her defasında labirentten çıkmayı başarmıştık. Bu hafta ise Kuş Oyununu oynayacağız ve Code.org Sanatçı bölümünü geçeceğiz.


Önce Kuş Oyunu ile başlayalım. Gerçek hayatımızda adres tarif ederken sağa dön sola dön komutlarını kullanıyoruz. Bunun yerine Blockly Kuş oyununda açı derecelerini kullanacağız. Örneğin sağa dönmek veya sola dönme için dereceleri kontrol etmeyi öğreneceğiz. Burada derece dediğimiz aslında matematik derslerinde gördüğümüz açıların ölçüleridir. Bu oyuna geçmeden önce açıları hatırlayalım.









Açı nedir ?


Açı birbirini kesen iki yüzey ya da aynı noktadan çıkan iki yarım doğrunun oluşturduğu geometrik biçim; derece ile ölçülür. Örneğin aşağıda iki çizginin birleştiği yerde oluşan 48 derecelik bir açıyı görüyorsunuz.












Açı ölçümü


Açıların kaç derece olduğunu bulmak için çeşitli araçlar vardır. Örneğin hepimizin kullandığı açı ölçerler bu oyunun mantığını anlamamız için yardımcı olacak. Aşağıda bir açı ölçer görüyorsunuz. Üzerinde çift sıra sayılar yer alıyor. Bu sayıların çift yazılma sebebi sağdan veya soldan ölçüm yapabilmemizi sağlamak.


Örneğin sağdan 30 Derecelik bir açı çizmemiz gerektiğinde sağdaki 0 la başlayan yerden başlar 30 sayısını işaretleriz. Aynı şekilde soldan çizmek istediğimizde bu defa soldan 0 ile başlayan yerden açımızı ölçeriz.













Örnek açı ölçümü


Aşağıda bir açı ölçer görüyorsunuz. Solda ise yeşil bir açı görüyorsunuz. Açı ölçeri açının üzerine getirdiğimizde ister soldan ister sağdan ölçebiliriz. Aşağıda soldan ölçülmüş. Açının solundaki çizgiye açıölçerin düz kenarı sabitleniyor ve 0 dan başlayarak açının bittiği yere kadar ölçülüyor. Böylece açının derecesi ortaya çıkıyor. Şimdi açıları daha iyi biliyoruz, bu haftanın görevlerine geçelim.









Bu haftanın görevleri:


Bu hafta Google Blockly Kuş Oyununu oynayacağız ve Code.org'ta Sanatçı görevini geçeceğiz. Önce Kuş oyunu ile başlayalım.












Google Blockly - Kuş Oyunu


Kuş oyununa tıkladığınızda aşağıdaki gibi bir ekran sizi karşılar. Burada kodların ne işe yaradığı sizlere belirtilir. Solda gördüğünüz ekranda oyun size görevleri gösterir, ortada kullanabileceğiniz kod blokları ve sağ tarafta kodları sürükleyip bırakabildiğiniz boş bir alan mevcuttur.










Kuş oyunu amaç


Oyun açıldıktan sonra amaç aşağıdaki gibi hedefe ulaşmak için gerekli blok kodları kullanmaktır. Bu oyunda bölümleri eğlenerek geçerken bir yandan da seviyeyi çözdüğünüz programlama dillerinden hangisini kullandığınız bilgisini alırsınız.


Yani geçen haftalarda gördüğümüz geleneksel ve zor olan programlama dillerinde hangi kodu kullandığınızı görürsünüz. Aynı zamanda kullandığınız blokların hangi kodları ifade ettiğini öğrenirsiniz. Örneğin aşağıda 1. seviye görevini başardıktan sonra javascript kodu ile çözüldüğünü görebilirsiniz.











Kuş oyunu













Code.org


Kuş oyununu tamamladık. Açılar ve hareketler ile ilgili bilgi sahibi olduk. Şimdi code.org sitesinden bir etkinlik yaparak devam edeceğiz. Aşağıdan bu haftanın code.org görevini görelim.










Code.org - Bu haftanın etkinliği


Bu hafta Code.org 'da üçüncü görevimize başlayacağız. Öncelikle sizler için hazırladığım aşağıdaki bağlantıdan görevinize ulaşıyorsunuz. Daha sonra kullanıcı adınızı girerek sizin için özel olarak hazırlanmış görevi geçeceksiniz.



3.hafta görevi : Sanatçı


Bölüm ismi: Blok tabanlı kodlama etkinliği - 14. hafta

1.) https://studio.code.org/sections/WVWHWT 'e gidin ve 6 karakterli sınıf kodunuzu girin: WVWHWT


2.) Adınızı belirleyin: egitimdebilisim


3.) Gizli resminizi seçin:


4.) Giriş yap butonuna tıklayın.










Giriş yapamayanlar için yardım videosu:








Telefon veya tabletten girenler için uyarı:


Telefon veya tabletle girenler için soldaki gibi bir uyarı çıkabilir. Bu ekranı yan çevirin demektir. Eğer ekranı yan çevirdiğinizde de girmiyorsa telefonunuzun yan çevirme özelliği kapalıdır. Sağdaki resimde görünen butondan bu özelliği açmanız gerekir.





Comments


bottom of page